Open top menu
loading...
Rabu, 19 Mac 2014


1)   Barang siapa membaca ayat Al-Kursi bila berbaring di tempat tidurnya , Allah SWT mewakilkan dua orang Malaikat memeliharanya hingga subuh.

2)   Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir setiap sembahyang Fardhu , dia akan berada dalam lindungan Allah SWT hingga sembahyang yang lain.

3)   Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang , dia akan masuk syurga dan barang siapa membacanya ketika hendak tidur , Allah SWT akan memelihara rumahnya dan rumah-rumah disekitarnya.

4)   Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap-tiap solat fardhu, Allah SWT menganugerahkan dia setiap hati orang yang bersyukur, setiap perbuatan orang yang benar , pahala nabi2 , serta Allah melimpahkan rahmat padanya.

5)   Barang siapa membaca ayat Al-Kursi sebelum keluar rumahnya , maka Allah SWT mengutuskan 70,000 Malaikat kepadanya - mereka semua memohon keampunan dan mendoakan baginya.

6)   Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir sembahyang , Allah SWT akan mengendalikan pengambilan rohnya dan dia adalah seperti orang yang berperang bersama Nabi Allah sehingga mati syahid.

7)   Barang siapa yang membaca ayat Al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah SWT berkenan memberi pertolongan kepadanya.

Dari Abdullah bin ‘Amr r.a. , Rasulullah S.A.W. bersabda , ”Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat...”
Different Themes
Written by Oh! Dakwah

Assalamualaikum semua, jika saya ada melakukan kesilapan dalam post saya ini, mohon jasa baik tuan-tuan dan Puan-puan untuk memberitahu saya secepat mungkin supaya saya menyedari kesilapan saya dan memperbaikinya. Semoga kita semua selamat dari api neraka yang amat pedih dan Memperoleh syurga yang kekal selamanya.

0 ulasan