Orang Yang Disukai Oleh Dajjal

Diriwayatkan oleh An - Nawwas ibn Sam'an : " Dia , yang hidup dan melihatnya ( Dajjal ) harus membacakan di depannya ayat-ayat pembukaan Surat Al Kahfi , " ( HR Muslim ).

Diriwayatkan oleh Abu Umamah al - Bahili : " Barangsiapa memasuki nerakanya ( Dajjal ), mintalah pertolongan Allah dan bacakan ayat pembukaan Surat Al Kahfi, dan hal ini akan menyejukkan dan mendamaikannya, seperti api menjadi sejuk terhadap Ibrahim , " ( HR Ibnu Katsir ).
illuminati jayz3 Orang Yang Disukai Oleh Dajjal

Tanda-tanda dan rahsia Hari Akhir Zaman

Satu sebab mengapa Rasulullah SAW menganjurkan orang-orang beriman membaca Surat Al Kahfi ketika Dajjal cuba memujuk rayu adalah kerana surah ini mengandungi isyarat penting mengenai Hari Akhir seperti pelbagai hal yang diperlukan untuk bertahan dan memerangi Dajjal dan gerakan-gerakan anti-agama yang menimbulkan berbagai kejahatan keatas kemanusiaan yang ingin disebarkan oleh Dajjal ke seluruh dunia.

Surah Al Kahfi ini juga mengandungi pelbagai pelajaran bagi kaum Muslimin. Anjuran Rasulullah SAW supaya menghafal dan membaca surah ini dengan penuh perhatian adalah suatu isyarat kuat tentang hal ini. Seperti kita akan lihat di seluruh bab ini, pengalaman Ashabul Kahfi yang tinggal di sebuah masyarakat yang kafir. Pelajaran bahawa Musa AS belajar dari Khidr dan pemerintahan di atas dunia yang didirikan oleh Dzulkarnain AS agar dapat menyebarkan nilai-nilai Islam adalah perkara-perkara yang perlu direnungkan oleh orang-orang beriman.

Lalu orang seperti apa yang sangat disukai oleh Dajjal? Tanpa disedari ia sudah ditandai oleh Dajjal di hatinya ?

1. Orang yang apabila kumandang azan terdengar , dia mengendahkannya.

2. Orang yang apabila dinasihati atau dimaklumkan mengenai perancangan Dajjal di dunia sebelum dia datang, dia tidak ambil peduli.

Dajjal tidak datang secara tiba-tiba, Atas Izin Allah SWT dia mempersiapkan semuanya dengan bantuan para pengikutnya ( Freemasonry dan illuminati ) agar semakin ramai manusia yang akan menjadi pengikutnya. Jika seseorang sudah tahu mengenai rancangan Dajjal ini, Dajjal sudah melihat nya dan menandakan hatinya .

Ini sesuai dengan doa Dajjal kepada allah swt yang kelak akan di kabulkan :
 
" Ya rabb berikanlah aku kemampuan untuk menurunkan hujan, menghidupkan orang yang sudah mati, menyembuhkan penyakit yang ada di dunia, menyuburkan tanaman dan memperlihatkan syurga dan neraka kepada manusia kelak yang sesungguhnya syurga ku adalah neraka - mu dan nerakaku adalah syurga - mu ya Rabb agar aku bisa menguji keimanan manusia kelak .... " [ oleh : Izzudin Azhar / sudah tahukah anda ]

*Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber islampos.com

***
Surah Al- Kahfi