Open top menu
loading...
Jumaat, 18 April 2014

(Daripada Koleksi Kelas Fardhu A'in Ustaz Azhar Idrus)

Potong Bulu Kaki;
Bagi kaum lelaki = TIDAK BOLEH, melainkan tujuan pembedahan

Bagi kaum perempuan =
Kalau bulu kakinya tidak menjadikannya macam lelaki 
apabila dilihat oleh suami, maka TAK BOLEH potong

Tetapi kalau lebat, maka tiada larangan memotong
kerana nak bahagiakan suami, seperti yang dijelaskan Ulama' = HARUS


Potong Bulu Kening; HARAM 
Malah Allah melaknat orang yang berbuat demikian

Wallahualam
Different Themes
Written by Oh! Dakwah

Assalamualaikum semua, jika saya ada melakukan kesilapan dalam post saya ini, mohon jasa baik tuan-tuan dan Puan-puan untuk memberitahu saya secepat mungkin supaya saya menyedari kesilapan saya dan memperbaikinya. Semoga kita semua selamat dari api neraka yang amat pedih dan Memperoleh syurga yang kekal selamanya.

0 ulasan